lördag 18 augusti 2012

Pastasallad med svarta bönor, avocado och soltorkade tomater

Sallad är enkelt och gott varma dagar på sommaren. Eller bra att använda rester till. Den här salladen serverade jag faktiskt på midsommarafton till lunch, tillsammans med nybakat bröd, när vi hade gäster. Det behöver inte vara mer komplicerat än så här - och dessutom får man mer tid till att umgås om matlagningen är avklarad i ett nafs. Använd glutenfri pasta för en glutenfri variant.

PASTASALLAD MED SVARTA BÖNOR, AVOCADO OCH SOLTORKADE TOMATER
500 g (glutenfri) pasta
5 strimlade soltorkade tomater i olja
1 avocado i bitar
½ tärnad gurka
1 burk svarta bönor, avhällda och sköljda i kallt vatten
1-2 msk olja från de soltorkade tomaterna
2 msk linfröolja
1 dl naturell sojayoghurt (Carlshamns är bäst)
2 msk senap

Koka pastan och spola den i kallt vatten. Blanda med övriga ingredienser. Klart att servera!

3 kommentarer:

  1. Hej! Ville bara säga att jag älskar din blogg! Som nybliven vegan kunde jag knappast hitta en bättre inspirationskälla! Två tummar upp :D

    SvaraRadera
  2. Åh, tack, tack, tack, vad glad jag blir! Du får gärna höra av dig igen om det är någonting speciellt du behöver hjälp med att veganisera:-). Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Hej fina.
    Skönt att den andra vaccinationen inte är lika illa som den första...den var verkligen hemsk.
    Men jag bävar ändå för den...

    Hoppas allt är bra med dig.
    Många kramar/
    Luiza

    SvaraRadera