onsdag 16 november 2011

Yoghurt- och musligröt

Här kommer ett hyfsat knepigt recept på någonting som smakar betydligt bättre än vad det ser ut och låter. Faktiskt väldigt gott, måste jag erkänna. Jag var skeptisk till en början, men nu gillar jag det skarpt. Man kan säkert låta gröten stå längre i kylskåpet än vad jag har testat, åtminstone över en natt. Jag använder en musli som jag själv har blandat ihop av Schärs glutenfria fruktmusli, Finax glutenfria fruktmusli, hela linfrön, hirsflingor och fibrex. Mycket russin och kokos - mmmmmm!!! Dålig bild igen, men nu har kameragurun kommit hem från sin honeymoon, så nu kanske jag snart kan ha en egen BRA kamera:-D.

YOGHURT- OCH MUSLIGRÖT
1 dl musli
2 dl sojayoghurt (jag använder 1½ dl naturell 0ch ½ dl jordgubbsvariant, Carlshamns, såklart)
1 grovrivet svenskt äpple
1 krm kanel
ev. lite vaniljsocker

Blanda ihop musli och yoghurt. Täck över och ställ in i kylen i ca 4 timmar eller tills muslin har svällt så att det blir nästan som en gröt. Blanda ner rivet äpple och kanel samt eventuellt vaniljsocker. Klart att avnjuta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar