tisdag 3 maj 2011

Pysens makaronigryta

Av lite rester i kylen slängde jag ihop den här maträtten till mini-Santosha, som nu snart är 1½ år, för några dagar sedan. Och som han åt! Min normalt sett kräsne son, som helst äter russin, fikon och blåbärspuré, samt soygurt och quinoapuffar, slevade i sig en hel skål! Det som blev över gjorde jag matlådor av och lite hamnade i frysen. Går åt som smör i solsken! Som bas använde jag ICA:s pastasås med basilika som drygades ut med morötter, vitkål , vitlök, lök och vatten och sedan mixades. Variera mängderna efter tillgång! Ska bli som en ganska fast gryta i konsistensen.

PYSENS MAKARONIGRYTA
1½ dl tjock tomatsås (med grönsaker i, mixad)
2-3 dl kokta makaroner (valfri sort, jag använde Kungsörnens berikade idealmakaroner)
1-1½ dl sojamjölk
40 g smältbar veganost (Mozzarella-style)
oregano

Blanda makaroner, tomatsås och sojamjölk i en kastrull. Låt koka upp och puttra tills det tjocknar (som stuvade makaroner ungefär). Blanda ner osten och se till att den smälter. Smaka av med oregano.

1 kommentar:

  1. Hej!! Vi kollar på radhus i Gerrebacka, det ligger mitt emellan Gbg och Kungälv. Så det tar bara 10 min till stan och Robert får närmare till sin träning. Det är bostadsrättsradhus vilket passar oss icke-pyssliga. Det är dessutom ett lugn, barnvänligt område. Det känns som att man är på landet trots att det är centralt. Vi får se, men vi ska lägga bud på måndag! Spännande! ang din kommentar på min blogg, jag lämnar dem ibland i källaren för att bära upp dem en och en. Och jag går ofta flera vändor för att få in allt, men det känns skönt att slippa springa fram och tillbaka som en galning oavsett. Hoppas ni får en fin helg!! Kram

    SvaraRadera