söndag 27 mars 2011

Grön broccolisoppa med svamp

Det här inlägget har jag kämpat med läääänge... Bloggverktyget och jag kom INTE överens vad gäller rasdbrytningarna. Dagens lunch (och gårdagens middag). Snuvig som jag är för tillfället har jag ingen vidare matlust. Soppa i olika former slinker dock ner, om än lite motvilligt. Även mini-Santosha gillade den här tjocka, gröna skapelsen. Inte fy skam, för just nu äter han helst bara frukt (typ russin) om han alls äter någonting som inte är i flytande form, vill säga. Soppan blir som sagt tjock, så späd med mer vatten om du vill ha den mer "soppig".

GRÖN BROCCOLISOPPA MED SVAMP
3 dl vatten
250 g broccoli i bitar
½ purjolök i bitar
5 stora champinjoner i bitar
1 vitlöksklyfta
lite buljongpasta eller fond

Koka upp vattnet. Tillsätt resterande ingredienser. Sjud i 5-10 min eller tills allt är mjukt. Mixa soppan slät och späd ev. med mer vatten till önskad konsistens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar